הלשטאט, תצפית חמש האצבעות ומערת הקרח דכשטיין

המסלול היום כלל בילוי בהלשטאט, מרחק נסיעה כשעה ורבע מפלאכאו. מזג האוויר יפה וזה חשוב כי יש תצפית יפה שמצריכה יום בהיר. בחניון פגשתי חבר לעבודה מאמדוקס, בהמשך ראינו חבר מהכיתה של ירדן ובאופן כללי המון ישראלים. שומעים עברית בכל מקום. עד כה היה נחמד.

התחלנו את המסלול בטיפוס ברכבל. תחנה שניה, בגובה 2060 מטר מובילה למסלול הליכה יפה עם תצפית מיוחדת בקצה המסלול. תצפית חמש האצבעות נקראת כך על שם גשרי האצבעות המשקיפים על הנוף היפה (אגם הלשטאט והר דכשטיין). טיילנו עד התצפית ובחזרה והילדים הקטנים סחבו ממש יפה.

WhatsApp Image 2016-08-20 at 00.01.29

WhatsApp Image 2016-08-20 at 00.01.36

ירדנו עם הרכבל לתחנה הראשונה בגובה 1350 מטר, משם יצאנו למערת הקרח של דכשטיין. הדרך למערה כרוכה בעליה תלולה ומעייפת של 20 דקות אבל אם הילדים לא התלוננו אז מי אנחנו שנקטר? סבלנו בשקט…הסיור במערה לקח כ 45 דקות. במערה קור כלבים שאין לתאר. מאחר וידענו מראש הצטיידנו בהתאם במעילים, כובעי צמר, כפפות ושאר הגזמות. המערה לא קשה מדי להליכה והקרחונים בה מרהיבים. נהננו מהחוויה.

סיימנו את היום בבילוי בעיירה הלשטאט. כשאומרים עיירה ציורית בדיוק לזה מתכוונים. מצד אחד אגם ענק עם ברבורים וברווזים ומהצד השני בתים מקסימים על צלע ההר עם יערות ירוקים. בקיצור מדהים. ארוחה טובה במסעדה עם קינוחים מוגזמים ויאלה הבייתה. בכיכר העיר הייתה תזמורת שעשתה אווירה טובה ויפה וממש יצאנו מרוצים. יצאנו מהלשטאט רק בסביבות 20:30 כך שהגענו מאוד מאוחר. כנראה שלא נוותר על גיחה קלה לסאונה, נראה איך נקום מחר.

 

2 מחשבות על “הלשטאט, תצפית חמש האצבעות ומערת הקרח דכשטיין

כתיבת תגובה