פוסט סיום

יום שישי, יצאנו בשבע וחצי בבוקר לכיוון וינה. יש לנו כמעט 4 שעות נסיעה, צריך להחזיר את הרכבים השכורים והטיסה יוצאת ב 14:15. לעמדת הכרטוס הגענו כשעתיים לפני הטיסה. לטיסה מוינה לעמאן לא הייתה בעיה במקומות, הטיסה מעמאן לישראל הייתה כנראה מאוד עמוסה וקיבלנו מקומות מפוזרים. הטיסה עברה בקלות והגענו למסקנה שזה היה ממש בסדר לטוס עם החברה הירדנית. הצוותים נחמדים ונעימים, האוכל סבבה ובהחלט שווה אם העצירה בעמאן של מספר שעות. בעמאן נחתנו בשבע שעון ירדן וישראל, והטיסה הבאה ב 22:30. צריך להעביר שלוש שעות. היה יותר פשוט משחשבנו. הילדים שיחקו להם במשחקי קלפים ומהר מאוד הצטרפו אליהם ילדים ישראלים אחרים שהיו בשדה. כשסיימו עם הקלפים עברו למשחק שלוש מקלות שעבר הסבה לשלוש נעליים. בקיצור שמחה וששון. הטיסה יצאה בזמן, החלפתי מקומות עם אנשים טובים במטוס כך שהצלחנו לשבת בזוגות ובודד אחד אז גם זה הסתדר לא רע (בכל מקרה הטיסה לוקחת בקושי חצי שעה אז זה לא עניין גדול). נחתנו בשלום, קשה לחזור.

IMG_20160826_192521[1]

אז כמה מילות סיכום לחוויה:

אוסטריה מדהימה בטבע היפה שלה. שפע ירוק (לפחות בעונה הזאת) נהרות, מפלים, אגמים והרבה מרחבים. גרנו בבית שהשכנים הקרובים אליו במרחק של לפחות 100 מטרים, כנראה שיותר. למי שבא משכונת מגדלים זה ממש מורגש :). למרות שזו עונת התיירות והרבה משפחות מטיילות לא הרגשנו בעומס באתרים, היה בהחלט סביר. יש המון פעילויות מלהיבות לילדים ברוב האתרים שהלכנו אליהם. מומלץ בחום לטיולי משפחה.

בכל מקום נתקלנו ביחס נעים וסבלני (בפארק חבלים אחת המדריכות לא הייתה סבלנית בכלל אבל כנראה שנשבר לה קצת מכל האנשים הלחוצים אז לא סופרת את זה). השפה היא גרמנית אך ברוב האתרים יש דוברי אנגלית. מקומיים שלא באתרי תיירות פחות שולטים באנגלית וגם עם בעלת הבית שלנו דיברנו בפנטומימה או במספרים :).

עלויות הטיול היו כמתוכנן. חסכנו כסף רב בטיסה דרך ירדן (כמעט 50% חיסכון, מאוד משמעותי). מבחינת מגורים שילמנו יותר מהממוצע כי רצינו להתפנק בבית משלנו ולא עם משפחות נוספות. הבית היה פינוק אמיתי, מאובזר לגמרי (חוץ ממכונת כביסה היה שם הכל), סאונה בבית, שפע חדרים, נוף מדהים. לדעתי שווה כל יורו ששילמנו. האוכל עולה כמעט כמו בארץ ובדרך כלל הסידור היה ארוחת בוקר טובה בבית, כריכים לשוטטות ומסעדה לארוחת ערב. רוב האטרקציות כלולות בכרטיס זלצבורגלנד שקנינו ביום הראשון. הכרטיס לא זול אבל בוודאות מחזיר את עצמו.

ולבסוף, הכי חשוב, החברים שאיתם נוסעים לטיול. כל הארגון והתכנון טרם הנסיעה היה באותו ראש ובמהלך הטיול הייתה זרימה מלאה לגבי המסלול, האוכל, האטרקציות ובעצם הכל. לילדים היה כיף לבלות עם החברים, אף פעם לא משעמם להם ולנו המבוגרים הייתה חברה נהדרת כל יום, הרבה צחוקים ואווירה מעולה. שיחקתם אותה יגרים, נשאר טעם של עוד.

WhatsApp Image 2016-08-23 at 00.48.48 (1)

*** סוף ***

2 מחשבות על “פוסט סיום

1. כל הכבוד לכם
    בהחלט לא פשוט לצאת לטיול בן 10 ימים עם חברה צעירים. ומעבר לאטרקציות המרתקות בהחלט הכי חשוב לטעמי אילו האנשים איתם חווים את החוויות אז התמזל לכם להיות עם אחלה אנשים ובטוחה שגם הם חושבים כך עליכם…..